2014. júl 19.

Kapcsolat a mózesi törvénnyel

írta: nicku
Kapcsolat a mózesi törvénnyel

Mostanában elég sokat foglalkoztatott az a gondolat, miért ragaszkodik Jehova Tanúi Vezető Testülete annyira a mózesi törvényben leírt "két tanú" szabályhoz. (A "két tanú" szabályról további információ itt és itt.) Például a tized fizetéséról ezt írják: "Maga Isten vetett véget a Mózesi Törvény tizedről szóló elrendezésének azzal, hogy felszegezte azt Jézus kínoszlopára (Róma 6:14; Kolossé 2:13, 14)." - w91 12/1 30. oldal - Itt fontosnak tartom bemásolni a zárójelben lévő két verset is: "Mert a bűnnek nem szabad úrnak lennie fölöttetek, tekintve, hogy nem törvény alatt, hanem ki nem érdemelt kedvesség alatt vagytok" és "Továbbá, jóllehet halottak voltatok vétségeitekben és testetek körülmetéletlen állapotában, az Isten megelevenített titeket ővele együtt. Kedvesen megbocsátotta minden vétségünket,  és eltörölte az ellenünk szóló, kézzel írt okiratot, amely rendeletekből állt, és amely ellenünk volt; és Ő eltávolította azt az útból azáltal, hogy odaszegezte a kínoszlopra.

A sabbat megtartásáról is hasonlóan írnak: "Önátadott, alámerített keresztények, mint amilyenek Jehova mai tanúi, nem kötelesek megtartani a heti szombatnapot, amely pénteken naplemente után kezdődik és szombaton naplementével ér véget, mert ők már nem tartoznak a Mózes közvetítésével kapott törvénygyűjtemény hatálya alá (2Móz 20:1–11)."  - w81 6/1 19.oldal 9. bek.

"Róma 10:4: „a Törvény vége Krisztus, mindazok igazságosságára, akik hitet gyakorolnak.” (A sabbat megtartása ennek a Törvénynek része volt. Isten arra használta fel Krisztust, hogy véget vessen e Törvénynek. Hogy igazságos állapotban vagyunk-e Isten előtt, az a Krisztusba vetett hitünktől, és nem a hetenkénti sabbat megtartásától függ.)(Lásd még: Galácia 4:9–11; Efézus 2:13–16.)" - Érveljünk könyv 313. oldal

 

Tehát, ha a keresztények nincsenek a mózesi törvény alatt, miért olyan fontos nekik, hogy ragaszkodjanak a "két tanú" szabályhoz, még akkor is, ha ők is tudják, ma már bűncselekményeket úgy is megtudnak oldani, hogy ha nincs egyetlen tanú se rá. Érdekes, hogy vannak törvények, amikről tudomást se vesznek, elavultnak tarják, de ehhez nagyon ragaszkodnak, még akkor is, ha ezzel a szabállyal előmozdítják a pedofília terjedését a szervezeten belül. Az is igaz, hogy Jézus megemlíti a Máté 18:15-17-ig terjedő versekben, hogy ha valaki bűnt követett el, és mi tudomást szereztünk róla, annak szóljunk, ha hallgat ránk, megmentjük bűnéből. A Társulat szerint Jézus szavai valószínűleg a komoly bűnökre vonatkozhattak, olyan bűnökre, amelyek az imádattal kapcsolatosak. De ne feledjük, hogy nagy különbség van bűn és bűncselekmény között. A kiadványokban a pedofíliát ők maguk is mindig bűncselekménynek nevezik. Ahogyan egy gyilkosságot nem lehet az egyházon belül elintézni, ugyanúgy a pedofíliát sem kellene. 

 

Találtam egy jópofa kis történetet, ami jól mutatja, hova vezet az, amikor egy olyan ember akarja másnak megmondani mit tanít a Biblia egyes dolgokról, aki nem is ismeri azt igazán. Sőt, lehet a tanítvány sokkal jobban ismeri.

 

"Laura Schessinger egyszer mint buzgó keresztyén azt mondta, hogy a homoszexualitás megbocsáthatatlan bűn, "MERT" Mózes harmadik könyve (A léviták egyházi szolgálatáról) [3 Móz. 18,22] szerint utálatos az.
Ezen felbuzdulva ragadott tollat egy Jake nevű hallgatója:

"Kedves Laura doktor!

Nagyon köszönöm azt az önfeláldozó fáradozását, amit annak érdekében tesz, hogy Isten törvényeit az emberekhez közelebb hozza. Sokat tanultam a műsoraiból, és megpróbálom ezt a tudást minél több emberrel megosztani. Ha például valaki megpróbálja homoszexuális életvitelét előttem megvédeni, egyszerűen emlékeztetem [3 Móz. 18,22]-re, ahol világosan le van írva, hogy ez bűn, és ezzel véget is vetek a vitának. Mindazonáltal néhány törvény értelmezésében és végrehajtásában szükségem lenne a tanácsára.

a) Ha az áldozóoltárnál bikát áldozok, tudom a [3 Móz. 1,9] illetve a [3 Móz. 1,17]-ból, hogy az Úrnak kedves illatú az. A problémát a szomszédaim jelentik, akiknek ez az illat egyáltalán nem kedves. Leölhetem-e őket?

b) Szeretném a lányomat eladni rabszolgának, amint ezt [2 Móz. 21,7] megengedi. Ön szerint mi lenne a méltányos ár érte manapság?

c) Tudom, hogy nem szabad olyan nővel kapcsolatot teremtenem, aki a havibaj tisztátalan állapotában van [3 Móz. 15,19-24]. A probléma csak az, hogy miből lehet ezt tudni? Megpróbáltam megkérdezni, de a legtöbb nő nagyon pikírten reagált a kérdésre.

d) [3 Móz. 25,44] kijelenti, hogy szomszédos nemzetségek fiai és lányai közül vehetek magamnak rabszolgákat. Az egyik barátom szerint ez a törvény a mexikóiakra érvényes, de a kanadaiakra nem. Meg tudná magyarázni, hogy miért ne lehetnének nekem kanadai rabszolgáim?

e) Az egyik szomszédom mindig szombaton dolgozik. [2 Móz. 35,2] világosan kimondja, hogy az ilyet meg kell ölni. Erkölcsileg kötelezhető vagyok rá, hogy saját kezűleg öljem meg?

f) Az egyik barátom szerint, az úszószárny és pikkely nélküli vízi állatok (pl. kagylók vagy homár) fogyasztásának bűne [3 Móz. 11,10] nem olyan utálatos, mint a homoszexualitás bűne. Én ezzel nem értek egyet. Állást foglalna ebben a kérdésben?

g) [3 Móz. 21,2 0] szerint ha szembetegségem van, az Úr oltárát nem közelíthetem meg. Be kell vallanom, hogy olvasószemüveget használok. Teljesen élesnek kell lennie a látásomnak, vagy itt van azért egy kis játéktér?

h) A legtöbb barátom vágatja a haját, illetve borotválja a szakállát, beleértve a pajeszát is, holott ez [3 Móz. 19,27 szerint egyértelműen tilos. Milyen halálnemet javasol nekik?

i) [3 Móz. 11,8 ]-ból tudom, hogy ha döglött disznó bőrét illetem, tisztátalan leszek. A kérdésem, hogy szabad-e futballoznom, ha cérnakesztyűt húzok?

j) A nagybátyámnak van egy kis háztájija. Megsérti [3 Móz. 19,19]-et, mert földjébe kétféle magot vet. Ezenkívül a felesége olyan ruhát hord, ami kétféle anyagból (pamut/poliészter) készült. Most tényleg össze kell hívnom az egész gyülekezetet [3 Móz. 24,16], hogy megkövezzük őket, vagy pedig elég, ha egy meghitt családi körben lefolytatott ceremónia keretében megégetjük őket, amint ez azok esetében megengedett, akik az anyósukkal hálnak [3 Móz. 20,14]?

Tudom, hogy Ön ezeknek a törvényeknek nagy ismerője lévén biztosan utat tud mutatni ezekben a kérdésekben. Még egyszer köszönöm, hogy Ön a rádióban végzett munkájával folyamatosan emlékeztet minket arra, hogy az Úr törvényei örök érvényűek és megváltoztathatatlanok.

Az Ön odaadó rajongója: Jake"

 

Isten a törvényeket a zsidóknak adta, és elvárta, hogy be is tartsák azt, az újszövetség viszont a szeretet törvényén alapult. Vajon mennyire cselekszik helyesen a VT, amikor egyes törvényeket mégis minden áron be akar tartatni a tagokkal, míg másokra fittyet hány? Jézus elítélte kora farizeusait és törvénytudóit, mert nekik annak betűinek betartása fontosabb volt, mint hogy átlátták volna, miért is jött létre és milyen célt szolgált.

 

 

Szólj hozzá

szeretet Jézus Krisztus mózesi törvény